דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות בין אהבה ובריאות 

מאת    [ 14/08/2007 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 2639 פעמים ]

שאלתם את עצמכם פעם מה גורם לאנשים לבחור בבני זוג מסויימים ולאחרים באחרים. אני בטוחה שכן. הרי אם בבריאות עסקינן, ידוע לכולם שאחת מהמגיפות הנוראיות ביותר של הדור שלנו היא מגיפת הבדידות. עניין הזוגיות הוא עקב אכילס של הרבה מאוד אנשים. גברים ונשים. כולם רוצים אהבה, כולם רוצים אהבה טובה ורק יחדי סגולה זוכים בה. למה?

אז זהו שאין לי תשובה. אני לא יודעת מה צריך לעשות בכדי לזכות במזל הזה, אבל אני יודעת איך לצמצם את הסיכויים ליפול למערכת יחסים לא טובה. כזו שבמקרה הטוב תסתיים ובמקרה הרע לא תסתיים אבל תגרום לשני אנשים לחיות בסבל וללא שמחה בחיים.

אחד הדברים המזיקים ביותר לבריאות לדבריו של הנמן הוא יחסים לא טובים. אדם שלא מקבל בביתו אהבה, חיבה, עידוד, נחמה, שיחסיו המשפחתים לא תקינים לא יוכל להיות בריא.
אני חושדת שזה פועל לשני הכיוונים, ככל שהאדם בריא יותר סיכויו למצוא זוגיות טובה עולים. לכן זו הדרך שאני מציעה להעלות את הסיכוי לאהבה. השבת הבריאות דרך ההומאופתיה.

לפני כמה שנים הגיעה אליי בחורה נאה ועדינה, גננת בת 32, לטיפול בגלל דלקות גרון חוזרות. כל חורף, כאשר הילדים בגן חלו החלה שרשרת של הידבקויות שלא פסחה עליה. היא קיבלה כמויות גדולות של אנטיביוטיקה אשר כיבו בכל פעם את הדלקת, אך לא ניתקו את מעגל ההידבקויות החוזרות, וכדבריה: " יוצא שאני שבועיים בעבודה ושבועיים בבית".
ההומאופתיה מטפלת באדם ולא במחלה, והתרופה מותאמת למכלול הסימפטומים הייחודי של כל מטופל, השלב הראשון אם כך היה לראות את תמונת המחלה הכללית. ולחפש את נקודות התורפה שלה. בכדי להתאים לה תרופה.

מלבד בעיות פיזיות נוספות עליהן דיווחה, עלה מדבריה, איזשהוא חוסר ביטחון באופן שהיא מתקשה לאמוד את עצמה בעצמה, ונשענת על דעתם של אחרים. היא זקוקה לחיזוקים, מחמאות וניחומים, זקוקה לגב, בכל פעולה. אפילו הילדים בגן, אם אסרטיבים מדי היא נתקלת בקושי להעמיד להם גבולות. היא עזבה את הבית בגיל מאוחר ורק לאחר שהיה לה חבר ועברה לגור איתו.

מצבה הפיזי- דלקות הגרון, הפריחות ובעיות הורמנליות, החמירו מאז עזבה את בית אמה. הפגישה היתה מלווה בבכי ולמרות שהיא היתה כמה שנים מבוגרת ממני אז, הרגשתי אמפטיה וצורך לעטוף אותה ולנחם אותה. זה סוג הדינמיקה שהיא יוצרת סביבה.
אם נבדוק מה מושך אותנו דווקא לבני זוג מסויימים, נגלה שפעמים רבות בן הזוג משלים חלק שחסר בנו. פעמים רבות החלק החסר מייצג שיבוש במצב הבריאות הכללית שלנו, בין שאנו מודעים לכך, ובין אם לא. הנחת העבודה ההומאופתית היא שכל תכונה, או תחושה מוגזמים מהווים ביטוי לשיבוש כזה. אולם הנטייה היא בדרך כלל לקבל את מצבנו כנתון בלתי משתנה ולהשלים את פיסת הפאזל החסר באמצעות בן הזוג. אם גם בן הזוג מזהה בנו פוטנציאל להשלים חסכים כתוצאה משיבושים בריאותיים הקיימים בו, הרי ש"בינגו" - הפאזל מושלם עבור שני הצדדים ויש לכאורה עסקה נהדרת, ממש סיר עם מכסה תואם.

חזרה לגננת. מצבה החל להשתפר בהדרגה בעקבות הטיפול. דלקות הגרון עברו ולא שבו. סמפטומים פיזיים נוספים, פריחות ובעיות הורמנליות חלפו. ולאט לאט הלך ונבנה בטחונה העצמי, היא נשארה עדינה אבל כבר לא שברירית כבעבר. הצורך העז שלה בפידבקים חיצוניים פחת. לפתע היא גילתה שבן הזוג שלה, שאכן סיפק סוג של גב והגנה, "שמר עליה במצב של נזקקות". הוא היה זקוק לזה לא פחות ממנה. הוא היה זקוק לסמכותיות. ואיך אפשר להיות מלך אם אין נתינים בממלכה?

כאשר אחד מבני הזוג, עובר תהליך של הבראה, הנתונים האישיים משתנים ולפתע מגלים שהחלק המצוי בבן הזוג, אשר היה כל-כך רצוי ואטרקטיבי בהתחלה, הופך לנטל מיותר. כלומר, מצב בריאות תקין ומאוזן יוצר תחושה של שלמות שאינה תלויה בזולת, או בגורם חיצוני.

מוסר ההשכל הוא שבחיפוש אחרי בן-הזוג האולטימטיבי, או לפני כניסה לזוגיות, כל זוגיות - גם אם היא נראית מבטיחה ביותר - יש לוודא שצלצולי הפעמונים נשמעים מהסיבה הנכונה. כאשר כל אחד מבני הזוג מגיע ממקום של בריאות תקינה ומאוזנת, רוב הסיכויים שמושא אהבתכם ומשיכתכם לא יהיה רק חלק המשלים לכם חסך בריאותי, אלא הדבר השלם והאמיתי.


נתלי מייזליץ, RcHom מנהלת את דרך ההומאופתיה, אתר וקלינקה
www.hmpath.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב